11 najlepszych witamin i suplementów na odchudzanie


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •   
  •   
  •  

suplementy na odchudzanie

11 Najlepszych Witamin i Suplementów na Odchudzanie

Bez wątpienia najlepszym sposobem na pozbycie się zbędnych kilogramów są regularne ćwiczenia fizyczne i odpowiednio dobrana dieta. Co jednak zrobić gdy już odstawimy na bok węglowodany, ograniczymy tłuszcz do minimum oraz odwiedzamy siłownię tak często jak tylko możemy, a waga ani drgnie? O co chodzi i co jeszcze możemy zrobić?

Możliwe, że Twój organizm potrzebuje jeszcze czegoś, co pozwoli mu się rozkręcić na dobre. Tym czymś są witaminy i makroelementy dostarczone w postaci suplementów, które zrobią różnicę i w końcu zrzucisz te swoje wymarzone 5 kilogramów.

Nawet dieta bogata w owoce, warzywa i chudy nabiał może niedostarczać określonych składników odżywczych pomocnych przy odchudzaniu.

Uzupełniania codziennych posiłków poprzez suplementację tych substancji odżywczych może prowadzić do utraty kilogramów i utrzymania długoterminowej masy ciała. 

A oto 11 najlepszych suplementów diety na odchudzanie według najnowszych wiadomości i badań:Możesz spróbować jednego lub połączyć kilka z nich aby poprawić ogólny stan zdrowia i ruszyć szalę we włąściwym kierunku.


11 najlepszych witamin i suplementów na odchudzanie

1. Odżywka białkowa

na odchudzanie

Białko odgrywa ważną role w odchudzaniu. Po pierwsze Twój organizm spali więcej kalorii metabolizując białko niż w przypadku tłuszczu i węglowodanów. 

Po drugie, białko pozwala budować mięśnie i utrzymać tkankę mięśniową na odpowiednim poziomie, a to pozwala spalać więcej kalorii w stanie spoczynku, czyli nawet wtedy gdy nic nie robisz. Budowanie więc masy mięśniowej jest kluczem do utraty nadmiaru kilogramów.

Większość z nas nie spożywa wystarczającej ilości białka w codziennej diecie, aby uzyskać właściwe korzyści związane z odchudzaniem, dlatego ważna jest w tym przypadku suplementacja białka w proszku.

Podsumowując, suplementacja białka pozwala nie tylko pozbyć się zbędnych kilogramów, ale przede wszystkim wpłynąc pozytywnie na nasz organizm i wraz z ćwiczeniami utrzymać tkankę mięśniową na odpowiednim poziomie. 

Moja ulubiona na dobry początek dnia i szybkie śniadanie to Olimp Good Morning LADY AM Shake.

2. Glutamina

Glutamina jest aminokwasem wchodzącym w skład budowy białka, a co za tym idzie również mięśni. Ponieważ mięśnie odgrywają ważną rolę w odchudzaniu ( patrz wyżej), brak glutaminy może być powodem braku efektów w odchudzaniu. 

W badaniu opublikowanym w 2014 roku dowiedziono, że kobiety które przyjmowały suplementację glutaminy przez cztery tygodnie- bez zmiany ich diety i ćwiczeń, straciły więcej kilogramów niż kobiety, które przyjmowały tylko suplement białkowy. Naukowcy stwierdzili, że glutamina jest "bezpieczna i skuteczna" jako wspomaganie w odchudzaniu. 

L-glutamina stanowi ponad 60% wszystkich aminokwasów budujących mięśnie człowieka, a jednym z największych jej rezerwuarów są mięśnie szkieletowe. Mimo, że glutamina jest syntetyzowana w organizmach żywych i nie należy do aminokwasów egzogennych, to jednak w niekorzystnych warunkach jak stres, choroba czy wysiłek fizyczny, może dochodzić do jej deficytów. Braki glutaminy organizm może wyrównać poprzez pozyskanie L-glutaminy np. z mięśni, a o to najmniej nam chodzi. 

Suplementacja glutaminy jest więc często mocno uzasadniona.

Możesz spróbować np. Pure Glutamine

3. Matcha Green Tea


matcha-green-tea-na odchudzanieZielona herbata jest znanym i popularnym sprzymierzeńcem w odchudzaniu, o ile oczywiście nie łączymy jej z dwoma łyżeczkami cukru…tak, tak, jest to możliwe. Zawdzięcza to przede wszystkim zawartemu w niej związkowi chemicznemu z grupy polifenoli EGCG, czyli Galusan epigallokatechiny. Jest to związek o właściwościach antyoksydacyjnych, 100 razy silniejszy niż witamina C i 25 razy silniejszy niż witamina E. 

Matcha green tea to japońska sproszkowana zielona herbata. Zawiera więcej EGCG niż tradycyjna zielona herbata. 

Włączając Matcha Green Tea do swojej diety kontynuuj uprawianie sportu, spaceruj, biegaj, a efekty zobaczysz już wkrótce. 

Najpopularniejsza to Matcha Green Tea od SuperFoods

 

4. Rybi olej

Olej z ryb jest bogatym źródłem cennych i świetnie już znanym kwasów Omega-3. Do ich prozdrowotnych włąściwości nie trzeba nikogo przekonywać. Mają pozytywny wpływ na cały nasz organizm. Obniżają poziom złego cholesterolu, wspomagają pracę serca, stymulują ukłąd odpornościowy oraz poprawiają koncentrację i funkcjonowanie mózgu. 

Mimo, że tłuszcze nie kojarzą nam się z odchudzaniem, kwasy Omega-3 stymulują wydzielanie enzymów, które rozpoczynają proses spalania tłuszczu w komórkach. 

Kwasy Omega-3 występują w wielu dostępnych powszechnie produktach jak łosoś czy orzechy, jednak często są spożywane w niewystarczających ilościach.

Omega-3 zwiększają tempo syntezy włókien mięśniowych, wspomagają regenerację i niwelują stany zapalne powstałe w mięśniach i stawach. 

Na rynku jest masa suplementów diety zawierających Kwasy Omega-3.

Warto sięgnąć po sprawdzone preparaty np. SOLGAR Omega-3

5. Wapno

Naukowcy od lat pracują nad tym, aby udowodnić, że wapń nie tylko pozytywnie wpływa na masę kości, ale może też działać odchudzająco. Badania przeprowadzone na zwierzętach pokazały, że spożywanie zwiększonej ilości wapnia spowodowało zwiększony spadek lipogenezy (syntezy tłuszczu), zwiększenie lipolizy (rozpad tłuszczu) oraz zapobiegało przyrostowi tkanki tłuszczowej. 

W innym badaniu zaobserwowano zaburzenia gospodarki wapniowej u osób otyłych. 

Należy więc zadbać o to, by dieta była bogata w nabiał oraz ryby drobnoościste jak szprotki i sardynki. Aby wapń został przyswojony w organizmie niezbędna jest obecność witaminy D, której często są niedobory ze względu na nasz klimat. Preparaty zawierające sam wapń są więc często niewystarczające. 

Dostępne są preparaty łączece oba te składniki, czyli  SOLGAR WAPŃ + Witamina D

6. Witamina D

Czy wiesz, że witamina D odgrywa znaczną rolę w decydowaniu, czy Twój organizm ma spalić tłuszcz czy go odłożyć? Kiedy poziom witaminy D jest niski, zwiększa się ilość wytwarzanych dwóch hormonów: parathormonu (PTH) i kalcytriolu- aktywnej formy witaminy D3. W efekcie tego, komórki tłuszczowe zamiast zostać spalone, odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej. 

Specjaliści z University of Minnesota przypuszczają, że witamina D wraz z wapniem zmniejsza produkcję kortyzolu- hormonu stresu, który odpowiada za odkładanie się tkanki tłuszczowej w okolicach pasa. Kto się nie stresuje ręka w górę. 

Poza tym, gdy poziom witamy D jest prawidłowy- organizm wytwarza więcej leptyny- hormonu, który informuje mózg, że jest najedzony. Niestety niedobory tej witamy działają odwrotnie, mniej leptyny to wzmożony apetyt. 

Badania z 2009 r dowodzą, że zwiększony poziom witaminy D przy zastosowaniu diety niskotłuszczowej powoduje utratę wagi i tkanki tłuszczowej  nawet w tych trudnych okolicach brzucha. 

Idealnym rozwiązaniem byłoby przebywanie 30 minut dziennie na słońcu, jednak aby dostarczyć odpowiedniej ilości witamy D, musielibyśmy odkryć jak największą powierzchnię ciała, a w naszym klimacie jest to raczej niemożliwe. 

Pozostają suplementy, jak np. Vigantoleten Max

7. Probiotyki

na odchudzanie-suplementy

Czy wiesz, że osoby z nadwagą mają inny skład flory bakteryjnej w jelitach, niż osoby zdrowe, o prawidłowej masie ciała?

Niektóre szczepy bakterii mogą w większym stopniu przyczynić się do utraty zbędnych kilogramów niż możesz przypuszczać. Należy do nich szczep Lactobacillus rhamnosus (LPR), który jak pokazały badania ma zauważalny wpływ na utratę wagi przez kobiety. 

Jest wiele sposobów na dostarczenie prozdrowotnych probiotyków w diecie, np. fermentowane napoje mleczne( kefir), kiszone ogórki i kapusta. 

Jeśli nie należysz do osób, które czują się lekko i komfortowo po kiszonej kapuście, zawsze możesz sięgnąć po probiotyki, najlepiej łącznie z prebiotykami, czyli pokarmem dla tych uczynnych bakterii. 

8. Karnityna

Karnityna występująca w organizmie pochodzi z dwóch źródeł: jest syntetyzowana i dostarczana z pożywieniem. W pożywieniu występuje w mięsie i przetworach mlecznych.

L-karnityna spełnia w organizmie funkcje transportowe wobec kwasów tłuszczowych, które przekazywane są do mitochondriów i tam po serii procesów przekształcane w energię. Bierze więc udział w spalaniu tłuszczów, a przez to wpływa na odchudzanie. 

Jest bardzo popularnym suplementem diety wspierającym odchudzanie. 

Niedobory karnityny mogą wynikać ze złej, ubogiej diety oraz u wegetarian. 

Jest wiele dostępnych suplementów karnityny. Ja stawiam na OLIMP L-Karnityna

9. Ekstrakt z liści oliwnych

na odchudzanie

Napewno wiesz, że oliwa z oliwek to doskonały tłuszcz. Wyjątkowe właściwości ma też ekstrakt z liści oliwnych, zawiera ten sam składnik, który występuje w oliwie. Główny wpływ na odchudzanie przejawia się w tym, że utrzymuje wyrównany poziom glukozy we krwi. Dzięki temu, zapobiega odkładaniu tłuszczu, co występuje zazwyczaj podczas skoków glukozy i uwalnianiu insuliny do krwi. 

Nagłe spadki glukozy we krwi powodują, że chwytasz po kolei wszystko co znajdziesz w swojej lodówce, a ładniej mówiąc unikniesz napadowego jedzenia.

Do kupienia w postaci płynu lub kapsułek np. Liść oliwny 

10. Ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy można sporządzić samemu i cieszyć się z jego dobroczynnym właściwości podczas odchudzania. Nie jest to antidotum na nadwagę. NIe wystarczy pić octu jabłkowego i nadal leżeć na kanapie, ale napewno wesprze nas w walce ze zbędnymi kilogramami. Składniki zawarte w occie jabłkowym przyspieszają rozszczepianie się tłuszczów. Ocet przyspiesza trawienia, ponieważ zwiększa się wtedy wydzielanie soków żołądkowych oraz szybciej są syntetyzowane enzymy trawiennne. Nie spowoduje natychmiastowego spadku wagi, dodany jednak do rutyny żywieniowej np. do sałatek, wspomoże w długoterminowym odchudzaniu.

 

Ocet jabłkowy ma też działanie detoksykujące, ale również odwadniające. Należy zatem przyjmować zwiększone ilości płynów. 

Nie można przyjmować octu jabłkowego bez ograniczeń, bo może to spowodować podrażnienie śluzówki żołądka i nabawić się wrzodów, a to już poważna sprawa. 

Osoby z wrażliwym żołądkiem powinny sięgnąć raczej po suplementy z kwasem octowym. 

Ważne: Spożywanie octu jabłkowego nie może stanowić sposobu na odchudzanie. Podstawa to zbilansowana dieta i aktywność fizyczna. 

11. Witamina B12

Witamina B12 lub 'czerwona witamina' sama w sobie nie spowoduje spalania większej ilości tłuszczu lub kalorii, ale pomaga w przekształcaniu żywności w energię zamiast tłuszczu. W związku z tym, przeciwdziała osłabieniu i uczuciu zmęczenia.

Może i witamina B12 nie wpływa w znaczącym stopniu na odchudzanie, ale napewno pomoże Ci wstać z fotela i się ruszyć, a to już w odchudzaniu pomaga. 

Warto też wiedzieć, że bierze udział w syntezie serotoniny- hormonu szczęścia, a tego nigdy za wiele.

Witamina B12 występuje w wielu multiwitaminach lub solo. I w tym przypadku zawsze warto postawić na jakość np. SOLGAR B12

 

 

 

 

 

 

 


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •   
  •   
  •  

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
200
wpDiscuz