7 sposobów na ograniczenie cukru w twojej diecie


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •   
  •   
  •  

7 sposobów na ograniczenie cukru w twojej diecie

 

 

1. Czytaj etykiety. Sosy, dipy, krakersy, zalewa z puszkach z warzywami, cukier jest w większej ilości produktów niż byśmy się czasem spodziewali. Warto czytać etykiety na opakowaniach, zarówno trzeba zwrócić uwagę na zawartość cukru podaną w gramach na 100 g produktu, ale również sprawdzić w ktorej kolejności w spisie składników się znajduje. Im bliżej początku, tym jest go więcej. Są one uszeregowane, od największej ilości w prodokcie, do najmniejszej.

IMG_0154

2. Naucz się innych nazw, które mogą oznaczać nic innego jak 'cukier'. Szukaj więc innych określeń, jak glukoza, fruktoza, syrop glukozowo-fruktozowy, cukroza(węglowodan złożony z fruktozy i glukozy (disacharyd) inaczej sacharoza i in.

3. Unikaj zamienników cukru czyli słodzików. Do najczęściej stosowanych zaliczamy aspartan i acesulfan K, czyli syntetyczne środki słodzące.  Niby oszukujemy nasz mózg, ale tak na prawdę mogą one podnosić naszą chęć na słodycze, przez co i tak nie unikniemy przybierania na wadze. Nie można ich stosować bez ograniczeń.

4. Jedz białko i pełnowartościowe tluszcze. Przy dobrze zbilansowanej diecie i dzięki odpowiedniej ilości równomiernie rozlożonych posiłków unikniesz naglych napadów głodu, przez co rzadziej sięgniesz po 'coś' słodkiego.

5. Nie rezygnuj z cukru od razu. Wprowadź ograniczenia stopniowo, daj swojemu organizmowi zaadoptować się do nowej sytuacji. Z czasem zauważysz, że twoja latte jest wystarczająco słodka dzięki cukrowi zawartemu w mleku- laktozie i nie ma potrzeby dodatkowo jej dosładzać.

6. "Nie pij cukru" . Bardzo duże ilośći cukru zawierają nie tylko napoje gazowane typu soda, jest go też bardzo dużo w mrożonej herbacie, smakowych wodach, napojach energetycznych, sokach.

7. Nie rezygnuj!!! Mimo, że zrezygnowanie z cukru początkowo wydaje się niemożliwe, nie zawsze to będzie problemem. W momencie, kiedy zamienisz słodkie jedzenie na zdrowsze i pełnowartościowe, przestaniesz potrzebować go tak bardzo. Nawet twoje kubki smakowe się od niego oddzwyczają i uwielbiane do tej pory słodkości wydadzą ci się przesłodzone.

POWODZENIA !!!

 



  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •   
  •   
  •