Cynamon cejloński na odchudzanie i nie tylko 1 komentarz


  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •   
  •   
  •  
    3
    Shares

Wyjątkowy cynamon cejloński

Cynamon to od lat znana i wszechstronnie stosowana przyprawa. Pozyskuje się ją z drzewa – cynamonowca, których jest nawet 250 gatunków. Najbardziej ceniona odmiana to ta, którą otrzymuje się ze zmielonej kory cynamonowca cejlońskiego. Warto na to zwrócić uwagę, ponieważ rzadko można spotkać cynamon cejloński w tradycyjnych sklepach na półce z przyprawami. Często dostępny jest na dziale ze zdrową żywnością lub w wyspecjalizowanych sklepach z taką żywnością, np. tutaj.

cynamon cejloński

Cynamon cejloński obniża poziom glukozy i cholesterolu we krwi

Cynamon może stanowić doskonałe wsparcie w przeciwdziałaniu i leczeniu cukrzycy typu II, ponieważ obniża poziom glukozy we krwi. Udowodniono korzystne działanie już przy spożywaniu pół łyżeczki tej przyprawy dziennie. Oprócz cukru we krwi , obniża również poziom trójglicerydów oraz frakcji LDL całkowitego cholesterolu, czyli tzw. „złego”. Zarówno cynamon cejloński jak i olejek cynamonowy działają przez to przeciwmiażdżycowo, chroniąc serce i cały układ krążenia. Cynamon swoje wyjątkowe właściwości zawdzięcza wysokiej zawartości przeciwutleniaczy.

Cynamon cejloński wspomaga układ pokarmowy

Zarówno wyciąg z kory cynamonowca, jak i olejek cynamonowy stosowany jest również przy dolegliwościach żołądkowych i wspomaga funkcjonowanie układu pokarmowego. Najczęściej wykorzystuje sią go przy biegunkach i zatruciach żołądkowych. Olejek cynamonowy powoduje dodatkowe wydzielanie soku żołądkowego przez co zapobiega zaburzeniom jelitowym.

Cynamon na odchudzanie

Nie od dzisiaj wiadomo, że cynamon może w bardzo korzystny sposób podkręcić metabolizm, co oznacza że będziemy tracili na wadze w stanie spoczynkowym przy normalnym funkcjonowaniu.

Wyciąg z kory cynamonowca cejlońskiego uwrażliwia tkanki na insulinę, dzięki czemu reguluje gospodarkę węglowodanową naszego organizmu. Jednocześnie ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej. Aby to osiągnąć, należy dodawać do potraw ok. pół łyżeczki cynamonu na dobę. Oczywiście nie uzyskamy tego efektu, jeśli będziemy dodawać go do ciast, deserów i drożdżówek. Można za to go włączyć do porannym płatków owsianych z bananem lub koktajlu na bazie mleka.

 

Warto stopniowo uczynić z tego nawyk, dodając cynamon do kawy, herbaty, naparów ziołowych. Idealnie komponuje się z pomarańczą, miodem i goździkami.

cynamon cejloński

 

 


  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •   
  •   
  •  
    3
    Shares

1
Dodaj komentarz

avatar
200
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Gośka Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Gośka
Gość
Gośka

Uwielbiam cynamon, bardzo fajne informacje, o niektórych nie wiedziałam