Bogactwo zdrowia w pestce awokado


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •   
  •   
  •  

pestka z awokado

Jak jeść pestkę awokado

Co kryje pestka awokado?

Nie ma wątpliwości, że awokado przynosi niezwykłe korzyści dla naszego zdrowia, i że jest to bardzo wszechstronny owoc. Poza wyjątkowym smakiem, jest on bogaty w kwas foliowy, który potrzebują nie tylko kobiety w ciąży. Obfituje również w witaminę K, luteinę, cenne tłuszcze i wiele odżywczych składników. Większość osób jednak pomimo tego, że często je ten owoc, nie zdaje sobie sprawy, że pozbywa się jednej z najcenniejszych części. I nie chodzi tu o skórkę, ale o pestkę, która zawiera nawet 70% więcej przeciwutleniaczy niż miąższ, co potwierdziły badania.  Ta kształtna i gładka pestka awokado kryje w sobie wiele składników odżywczych, a przede wszystkim tłuszcz, który może zwiększyć przyswajanie innych składników diety oraz działa antyoksydacyjnie.

Wielkie korzyści z małej pestki  awokado

Istnieją pewne wspólne związki chemiczne występujące zarówno w przemyśle kosmetycznym, żywności i lekach. Chodzi o flawonole, które występują w owocach i warzywach, np. szpinaku, jarmużu czy cebuli. W awokado natomiast są ich duże ilości, zarówno w samym miąższu, jak i w pestce. Są to związki organiczne, które wykazują działanie przeciwutleniające i przeciwzapalne. Nie kumulują się one w organizmie, więc nie można ich przedawkować. Stanowią one doskonałą ochronę przed stresem oksydacyjnym i zmniejszają ryzyko wystąpienia schorzeń zwanych cywilizacyjnymi.

pestka z awokado

Cenny błonnik – wsparcie w odchudzaniu

Pestka awokado może być również cennym źródłem błonnika pokarmowego, wspomagającego prawidłowe funkcjonowanie przewodu pokarmowego. Istnieją badania potwierdzające, że przeciętna dieta jest bardzo uboga w te nieprzyswajalne włókna roślinne, przyczyniając się do powstawania wielu dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Zalecana dobowa dawka to 20-40 gramów, ale nasze dzienne spożycie owoców i warzyw często nie pokrywa tego zapotrzebowania.

Awokado wraz z jego pestką, może przyczynić się do obniżenia poziomu cholesterolu i utrzymanie go na prawidłowych poziomie. Zapobiega w ten sposób powstawaniu udaru mózgu i chorób serca przez swoje silne działanie antyoksydacyjne.

Jak jeść pestki awokado?

  1. Przekrój dojrzałe awokado na pół i przekręcając połówki w dłoniach rozdziel je. Wyjmij delikatnie pestkę, możesz podważyć ją nożem. Oczyść z ewentualnego miąższu.
  2. Wysusz pestkę przez 2-3 dni na słońcu lub pozostaw po prostu na blacie kuchennym w ciepłym miejscu.
  3. Następnie włóż do plastikowego woreczka i rozbij pestkę młotkiem na pół. Całość rozdrobnij w blenderze o mocnych nożach. Noże muszą być naprawdę wytrzymałe, by się po prostu nie zepsuły. Jeśli jednak nie macie takiej możliwości, można pestkę po prostu zetrzeć na tarce.
  4. Tak przygotowany proszek dodawaj do smoothie, koktajli, świeżo wyciskanych soków. Można również posypywać tym kanapki lub dodawać do sałatek. Najlepiej przechowuj w lodówce.
  5. Wysuszony proszek powstały z pestki można wykorzystać do zrobienia ‘herbatki’. W tym celu zalej łyżeczkę proszku wrzątkiem i odczekaj chwilę. Doskonale działa na trawienie i bóle brzucha. 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •   
  •   
  •  

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
200
wpDiscuz