10 przykładów superżywności wspierających odchudzanie


  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •   
  •   
  •  
    1
    Share

Superżywność w proszku – 10 przykładów na odchudzanie

odchudzanie

Superżywność to bardzo modne ostatnio określenie. Niech Ci się nie wydaje, że jest to magiczna żywność, jak nieraz jest reklamowana, która nagle uczyni cuda i przemieni tłuszcz w powietrze. 

Są to niezwykle odżywcze, silnie działające i łatwo wchłaniane produkty żywnościowe, którym przypisuje się ogromne znaczenie zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i psychicznego. Ich zaletą jest to, że stosowanie regularnie pomagają przywrócić równowagę dzięki wzmocnieniu odporności oraz oczyszczeniu i odżywieniu organizmu. 

Superżywność jest bardzo zdrowa, a poza tym stanowi ekstra wsparcie w odchudzaniu.

Wiele z nich jest w postaci sproszkowanej, co w dużej mierze ułatwia ich spożywanie, ponieważ można nimi posypywać kanapki, dosypywać do szejków i potraw. Należą do nich m.in. kurkuma i proszek z jagód akai. Żywność sproszkowana moze dać Ci takie same korzyści jak naturalna, jest jednak w wygodniejszej formie. 

Jedną z największych zalet superżywności jest ich działanie przeciwutleniające. Wzmacniają układ odpornościowy, zwalczają źródła zapalenia i pomagają utrzymać nasz organizm w prawidłowym funkcjonowaniu. 

Sięgnij po sproszkowaną formę wybranych przykładów superżywności i przenieś swoje zdrowie na wyższy poziom. 

1. Jagody akai

Jagody acai to fioletowe owoce przypominające borówki, pochodzące z amazońskich lasów deszczowych. Wspomagają odchudzanie dzięki usprawnieniu trawienia, zmniejszaniu apetytu i przyspieszaniu metabolizmu. Pomaga to w szybszym przetważaniu pożywienia, a w rezultacie spalaniu tłuszczu. Jagody te są także bogatym źródłem antyoksydantów, w tym witaminy E, opóźniających procesy starzenia i dodających energii, co też się przyda podczas wykonywania aktywności fizycznej.

Owoce jagód akai smakują podobnie jak inne owoce jagodowe. Idealnie pasują do smoothis, shaków, płatków śniadaniowych i jogurtów. 

Przy kupnie warto zwrócić uwagę na producenta i wybierać te z ekologicznych upraw np. DIET FOOD JAGODY AKAI

 

2. Nasiona Chia

na-odchudzanie

Nasiona chia już jakiś czas temu zdobyły sporą popularność. Jeśli chodzi o ich udział w odchudzaniu, to działają one na wiele sposobów. Jednym z nich jest dostarczanie sporrej porcji cennego białka, choć jak pokazały ostatnie badania, nie jest go tak dużo, jak wcześniej sądzono. Oczywiście, zawsze dostarczą pewną ilość, ale nie będzie ona znacząca w przeliczeniu na jedną porcję. No ale ziarnko do ziarnka…

Choć nasiona już z natury nie są zbyt duże, można znaleść w sklepach proszek z tych nasion, co tylko rozszerzy zakres ich zastosowania. Chia pochodzi z Meksyku i stare legendy mówią, że tamtejsza ludność wykorzystywała je do podnoszenia energii. Są one źródłem przeciwutleniaczy, obniżają poziom złego cholesterolu LDL, sprzyjają więc Twojemu sercu. 

Cenne właściwości nasion chia, to również ich bogactwo błonnika, który pęczniejąc w żołądku powoduje, że czujesz się syta, mniej jesz, a Twoje jelita prawidłowo pracują pozbywając się resztek przemiany materii. Poza tym cukier zostaje wolniej wchłaniany nie powodują nagłych napadów aptetytu. 

Możesz kupić zarówno formę sproszkowaną lub w formie nasion

3. Pszczeli pyłek

Pyłek pszczeli zyskał złą sławę, kiedy producenci żywności zaczęli reklamować go jako środek cud na odchudzanie. Jego główną zaletą jest to, że zawiera niemal wszystkie składniki odżywcze jakie potrzebuje organizm człowieka. W pyłku znajduje się ponad 36 makro- i mikroelementów m.in. wapń, żelazo, magnez, krzem siarka, miedź,cynk, chrom. Badania kliniczne wykazały, że wysoka zawartość białka i węglowodanów pomocna jest przy uzupełnianiu niedoborów białkowych. Pyłek kwiatowy może być składnikiem uzupełniającym źle dobranej diety lub u wegetarian. Stosowany po lub w trakcie kuracji odchudzającej. Rozpuszczony w ciepłej wodzie lub herbacie skutecznie hamuje głód. 

Regularnie stosowany pyłek pszczeli działa regenerująco i wzmacniająco, również po intensywnych wysiłkach fizycznych. 

Można dodać go do napojów, smoothies czy sałatek. 

 


4. Kurkuma

na-odchudzanie

Jako warzywo korzenne nie szczyci się pięknym wyglądem, za to ma niezwykły wpływ na nasze zdrowie.Jest jedną z podstawowych przypraw kuchni azjatyckiej, wchodzi w skład curry i barwi potrawy na żółto lub pomarańczowo. Jej właściwości prozdrowotne potęguje papryka i pieprz, dlatego też warto te przyprawy ze sobą łączyć. 

Leczniczym składnikiem jest kurkumina należąca do polifenoli i to ona odpowiada za wspomaganie pracy mózgu i układy trawienneg oraz działanie przeciwnowotworowe. To właśnie wpływ kurkumy na trawienie sprzyja odchudzaniu, bo reguluje metabolizm. Wykazuje działanie żółciopędne, pobudza wydzielanie gastryny, sekretyny i enzymów trzustkowych. 

Można ją stosować jako przyprawę lub w postaci suplementu diety

5. Młoda pszenica

Możesz dodawać sproszkowaną młodą pszenice do smoothies i shaków by czerpać z niej korzyści podczas odchudzania. Pszenica ma właściwości, które mogą tłumić poczucie głodu, dzięki czemu unikniesz przejadania się. Twój mózg dostanie sygnał, że jesteś syta, przez co zjesz mniej niż normalnie byś zjadła.

Młoda pszenica poprawia trawienie i oczyszcza organizm z toksyn. 

Możesz stosować tę w proszku lub w formie kapsułek

6. Kakao

na-odchudzanie

Czekolada zawierająca conajmniej 70% masy kakaowej, jest w niewielkim stopniu przetworzona i możesz ją jeść nawet na diecie, ponieważ proszek kakaowy może zmniejszyć apetyt, złagodzić stany zapalne, zmniejszyć stres i walczyć z upartym tłuszczem. Dodatkowy plus jest taki, że gdy sięgniesz po taką czekoladę, jest większa szansa, że odpuścisz sobie inne nęcące słodycze, które już mogą wyrządzić więcej szkody podczas odchudzania. 

Korzyść- nie rezygnujesz całkowicie z drobnej słodkości, bo zastępujesz ją czymś zdrowym i cały Twój wysiłej nie idzie na marne. 

Warto wybrać to z ekologicznej produkcji i dobrej jakości np. kakao Hanoju

 

 

7. Zielony Mix

na-odchudzanie

Pewnie nie raz się spotkałaś z różnymi zielonymi proszkami wspomagającymi odchudzanie i zdrowe odżywianie. Ich właściwości opierają się przede wszystkim na właściwościach antyoksydacyjnych, usprawniających metabolizm oraz tym, że zawierają duże ilości błonnika. 

Zawarte w zielonych częściach roślin skłądniki wspomagają zdrowie, wzmacniają system odpornościowy i zapewniają optymalne zdrowie organizmowi w walce z tłuszczem. 

Możesz wybrać postać sproszkowaną, ale w tym przypadku zalecam formę suplementów gotową do połknięcia np. zestaw Chlorella-Spirulina- Młody Jęczmień 

8. Yacon

Yacon to roślina bulwiasta pochodząca z Ameryki Południowej. Nie jest ona jeszcze bardzo rozpowszechniona. 

Produkty z tej rośliny to przede wszystkim syropy i środki słodzące, ponieważ głuwnym skłądnikiem bulb są fruktany, które nie są metabolizowane w naszym organizmie i nie podnoszą poziomu cukru we krwi. Są za to prebiotykiem, czyli pokarmem dla mikroflory bytującej w naszych jelitach. Mają więc pozytywny wpływ na trawienie i wchłanianie substancji pokarmowych. 

Syrop czy też proszek z yaconu nie sprawi, że kilogramy znikną, ale może pomóc w zastąpieniu częsci ptzyjmowanego cukru. Dodatkowo wykazuje też właściwości nadające sytości. 

Dostępny np. syrop organiczny firmy BIOVEA

9. Baobab

na-odchudzanie

Kiedy pomyślisz 'baobab', masz pewnie przed oczami wilkie drzewo rosnące w Afryce. Tak gdzie drzewa, tam są też owoce baobabu. Według niektórych badań, owoc ten ma największe stężenie antyutleniaczy spośród wszystkich pokarmów na świecie. Jak wiemy, mogą one m.in.zminiejszac ilość wolnych rodników oraz mają wiele innych właściwości, o których przeczytasz w moim poście o antyoksydantach. 

Dodatkowo, baobab dostarcza żelaza, które niedobór może powodować hamowanie utraty masy ciała. 

Dostępny w formie sproszkowanej np. firmy SuperFoods

10. Maca

Maca to warzywo korzeniowe, które od lat doceniają peruwiańscy indianie. Znane jest głównie ze swoich właściwości poprawiających płodność. 

Dla Ciebie to przede wszystkim świetny booster energii, który pomoże Ci utrzymać plan treningowy na zaplanowanym poziomie, utrzymać motywację do rutynowych ćwiczeń i w efekcie schudnąć. Według amerykańskiego College of Healthcare Sciences, maca może również regulować gospodarkę hormonalną, zwłaszcza u kobiet w ciąży. 

 


  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •   
  •   
  •  
    1
    Share

Dodaj komentarz

avatar
200
  Subscribe  
Powiadom o